Top

“Donkere vrouwen werken niet en hebben dus geen geld voor..”

Remember de vele (en soms ronduit shocking) reacties op mijn blog artikel ‘De wanhoop van een black beauty blogger in Nederland‘? Naar aanleiding van dit soort geluiden en de herhaaldelijke reacties van bedrijven dat getinte en donkere vrouwen geen interessante commerciële doelgroep zijn, zijn Megisa en Aisha van Myblackhair.nl een enquete gestart om te achterhalen of deze claim anno 2015 überhaupt nog legitiem is. 

Vergeten commerciële doelgroep: getinte en donkere vrouwen

Donkere vrouwen werken niet en kopen liever nephaar en nepnagels.”

Donkere vrouwen kopen liever nephaar bij de Toko

Ben je het zat om dit soort sh*t te horen? Vul de Black Beauty & Hair enquête anoniem in (klik op de oranje link), zodat wij:

  • inzicht krijgen in de wensen en behoeften van getinte en donkere vrouwen;
  • en dus bedrijven door middel van cijfers kunnen laten zien dat getinte en donkere vrouwen wel degelijk een interessante commerciële doelgroep zijn;
  • bedrijven kunnen stimuleren interessante producten in hun schappen te plaatsen voor de getinte en donkere vrouwen;
  • black beauty & hair bloggers gerichte content kunnen schrijven (vraag & aanbod).

De resultaten van de enquête worden onder andere bekend gemaakt op Macblogster.nl.

About Macblogster

Blogger met kroeshaar & too much lipstick. Mijn missie: ervoor zorgen dat jij verliefd wordt op je krullen.

*Disclaimer* Mijn blog bevat o.a. affiliate links. Dit betekent dat als je op zo'n link klikt en een aankoop doet, ik een commissie ontvang. Hier zijn voor jou geen extra kosten aan verbonden. Het biedt mij enkel de gelegenheid om de extra kosten te financieren die gepaard zijn met het bijhouden van een blog. Ongeacht of ik wel of geen commissie ontvang, ik schrijf enkel over producten die ik persoonlijk zelf gebruik of naar tevredenheid heb getest. Dit kunnen gekochte of ontvangen producten zijn. Bedankt voor je begrip, support en het lezen van mijn blog!

Comments

  1. mericin says

    Deze stelling is volledig achterhaald. Neem nou bijvoorbeeld in België , daar is het nog steeds een gat in de markt en ik ben daarom van plan om een webshop met foundation & concealer producten aan te bieden voor vrouwen met een donkere huid. In België is dit bijna niet te vinden en wil graag een van de eerste zijn die het tij doet omkeren. Nu ben ik druk in de weer met mijn promotieplan. Ik dacht eraan 50% korting te geven op een product naar keuze (van de merken als robbi brown, black-up en dergelijke) en dat ze in de plaats een kleine video-tje maken met hun smartphone om hun mening over het product weer te geven Of eventueel tips te geven over hoe het product moet worden aangebracht aan de huid. Deze video moeten ze dan wel op hun facebook-pagina plaatsen. Ik geloof sterk in het principe van de sociale bewijskracht en de primitieve volgzaamheid.Kan u uw mening geven hierover ? Zou u het doen , wrm wel en waarom niet ?

  2. Rachel says

    Fijn deze tendens. Ik ging vorige week nog naar de Bijenkorf, Douglas en ICI Paris, omdat ik een flinke duit over heb voor goede make up. Heb gekeken naar foundation, concealer, highlighter, vanalles! En wilde graag een goed merk zoals Chanel, Lancome of Sisley, maar nee hoor. Het Nederlandse assortiment gaat niet verder dan blanke tinten van deze merken. Heel erg teleurstellend. Ik moet me weer wenden tot MAC, Bobbi Brown of Blackup.. Achja, Nu zijn zij weer een paar honderd euro rijker..

    • Macblogster says

      Ik snap ook niet waarom dit achterblijft. Ik krijg wel steeds meer de indruk dat er langzaamaan verandering in komt. Steeds meer merken die zich aanvankelijk op blanke vrouwen en Europees haar richtten, ontwikkelen nu ook een lijn voor de donkere en getinte vrouw en kroeshaar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ontvang gratis

3 video's

die je helpen bij een
betere verzorging van
jouw krullend haar