Win een gigantisch zwembad voor in je tuin en overwin je angst om rond te lopen in een bikini dankzij de nieuwe ‘Dare to Dip’ campagne van Nivea.
Een derde van de Nederlandse vrouwen is doodsbang voor het eerste badkledingmoment van het jaar. Bij mannen is dit maar 7%. Dit blijkt uit de NIVEA Confidence Index, een onderzoek onder ruim 3.500 mensen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Denemarken. Opvallend is ook dat slechts 8% van de mannen weet dat hun partner zich zo voelt. De helft van alle respondenten denkt zelfs dat zijn of haar partner zich zeker voelt over het dragen van badkleding in het openbaar (58%).
Bijzonder is dat vrouwen uit alle deelnemende landen aangeven dat het zelfvertrouwen over hun lichaam onder andere groeit als zij complimenten krijgen van vrouwen die ze niet kennen. Het onderzoek is onderdeel van de campagne ‘Dare to Dip’, die NIVEA onlangs lanceerde, waarbij je een gigantisch zwembad voor in de tuin kunt winnen.

Source: Zimbio.com
Zelfvertrouwen in badkleding
De aanloop naar de zomer, het seizoen waarin het meest onthuld wordt van het lijf, is de periode bij uitstek waarin vrouwen de druk om er goed uit te zien voelen. Het weerhoudt sommige vrouwen er zelfs van een bepaalde activiteit, zoals een strandbezoek, te ondernemen. Het internationale onderzoek toont opvallende verschillen tussen Nederlandse en Engelse vrouwen. Zich voor het eerst in badkleding tonen vindt bijvoorbeeld ruim een derde van de Nederlanders het engst tegenover 45% van de Engelse vrouwen. Enger nog dan zicht naakt te tonen voor een nieuwe partner.
Ook gaf een overtuigende 79% van de Engelse vrouwen aan bij het dragen van badkleding een kledingstuk te gebruiken om hun lijf te verhullen. In Nederland geldt dit maar voor slechts 44% van de vrouwen. Het T-shirt en de sarong zijn hiervoor het meest favoriet. Over het algemeen zijn vrouwen het meest onzeker over hun buik (56%). Herkenbaar!
Zelfvertrouwen door complimenten
De NIVEA Confidence Index wijst uit dat het zelfvertrouwen van maar liefst driekwart van de vrouwelijke twintigers een boost krijgt van een compliment van een andere vrouw (73%). Dit neemt af naarmate de vrouwen ouder worden. Het meeste zelfvertrouwen krijgen vrouwen van een compliment van een onbekende (31%), gevolgd door een compliment van hun beste vriendin (23%). Opvallend is dat veertigers en vijftigers ook heel veel zelfvertrouwen krijgen van een compliment van hun dochter (27%).

Source: Zimbio.com
Win een gigantisch zwembad!
Met de lancering van de nieuwe campagne ‘Dare to Dip’ wil NIVEA het bikini moment onderwerp van gesprek maken onder vrouwen, door ze te confronteren met elkaars individuele onzekerheden. Tot dertien augustus wordt er een beroep gedaan op het lef van alle dames om vier daring dips te ondernemen. De dips kunnen gezamenlijk of alleen worden ondernomen en het bewijs moet gedeeld worden via een app op de Facebook-pagina van NIVEA. De hoofdprijs is een gigantisch zwembad voor in de tuin, zodat je met je vrienden een private dip kan nemen.
Vrouwen accepteren heel moeilijk complimenten van mannen omdat zij dit doen om iets te krijgen.
Veel van het werk dat ik omtrent verleiding doe bij mannen draait rond het correct geven van complimenten.
Niet altijd even gemakkelijk 🙂
Day klinkt interessant. Aan wat voor soort mannen geef je verleidingstactieken & waarom vind je het soms niet gemakkelijk?
mooi stuk, heel herkenbaar! ik hou van deze site!
Dank je! <3